Dag 3 (Groesbeek - zevenheuvelenroute) - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Cees Duuren - WaarBenJij.nu Dag 3 (Groesbeek - zevenheuvelenroute) - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Cees Duuren - WaarBenJij.nu

Dag 3 (Groesbeek - zevenheuvelenroute)

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

17 Juli 2014 | Nederland, Nijmegen

Vandaag, de 3e dag alweer. Dit is de dag van Groesbeek, ofwel de zevenheuvelenroute, Nijmegen-Malden-Molenhoek-Mook-Middelaar-Plasmolen-Milsbeek-Grafwegen-Breedeweg-Groesbeek-Berg en Dal-Nijmegen. Als ze mij vragen, wat is jouw favorieten dag dan is dat deze. Het is vanaf Malden tot aan de finish in Nijmegen een groot feest, er staan/zitten zoveel mensen dat je bijna niet kunt zien in welke omgeving je loopt. Vandaag zou het een hete dag worden met de zon in de rug maar de eerste 20 km was het nog redelijk bewolkt, dus viel de warmte vooralsnog reuze mee. Vanaf Milsbeek werd het warmer en in Groesbeek scheen de zon volop. Met de ervaring uit 2006 had de organisatie het zekere voor het onzekere genomen en had zoveel water cq drinkpunten opgesteld dat ik met meer water/sportdrank thuis ben gekomen als waarmee ik was vertrokken. Ook alle particuliere traktaties die je onderweg tot je kunt nemen gaan elke fantasie te boven, als je eens gevarieerd wilt eten moet je de vierdaagse lopen. Het gaat van aardbeien tot zuivel en alles wat er tussen zit o.a. trekdrop, roomsoesjes, haring, snoep enz., tevens laten de bedrijven zich daar ook niet onbetuigd, getuige de bananen, appels, vis, zuivel, dranken (0%), cd’s, petjes, kleppers, snoep, koek, teveel om op te noemen. Wat ook niet nodig is op deze dag is een ipot, er staan zoveel geluidswagens, disco’s, dweilbands en goedbedoelde huishoudens welke onophoudelijk zorgen voor een ononderbroken lint van smartlappen, hardrock, hiphop en nog veel meer muziekstijlen. Tot slot nog even over mijzelf, na mijn schoenenpech van gisteren was het even spannend hoe mij hak/achillespees zich zou gaan houden. De eerste 20 km was de pees redelijk gevoelig, oorzaak buigen van de pees tegen de binnenkant van de schoen. In het verdere verloop van de tocht heb ik met een iets gedraaide voet gelopen om zodoende het scharnierpunt iets zijwaarts te verplaatsen. Het gevoel kan ik het beste omschrijving als van pijnlijk naar ongemakkelijk. Als ik zie hoe sommige mensen de vierdaagse “voltooien” ga ik hier niet zitten klagen en ga gewoon op voor de laatste dag -VIA GLADIOLA- here i come.
Of ik morgenavond al een blog over de laatste dag schrijf weet ik nog niet, kan ook zaterdag worden. Eerst een lekker biertje drinken met familie en vrienden.

  • 17 Juli 2014 - 19:26

    Petra:

    Goed gedaan menneke! Omdat jij als een speer gaat, zullen we zorgen dat we morgen ruim op tijd op de Via Gladiola staan, om je 'binnen te halen'. Het biertje waar je onderhand wel zin in hebt, staat al koud, met een heerlijk stukje blauwe schimmelkaas. Ben zorgt voor de appelflappen, zoals ieder jaar. Vroeg naar bed, morgen eerder starten! XX

  • 17 Juli 2014 - 21:41

    Mark Hofman:

    Wat leuk die verslagen Cees! Succes nog morgen, ik weet zeker dat jij morgen met een bos gladiolen aan 't bier zit! :-)

  • 18 Juli 2014 - 07:08

    John Hoveling:

    Cees, klasse man, niet geheel lekker lopen en toch doorgaan. Ik hoop dat vandaag jou een hoop lol, heerlijk weertje met iets verfrissende wind mag tegemoetkomen. Geniet ervan het zijn de laatste loodjes. Prettig ontspannend weekend met een lekkere voetmassage. Cees ik zie je over 3 weken weer, groetjes John.

  • 18 Juli 2014 - 12:33

    Eveline:

    Cees, je bent een topper!

    Groetjes, Eveline.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Cees

Ceesies4DaagseBlog

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 3637

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: