Dag 2 (roze woensdag) - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Cees Duuren - WaarBenJij.nu Dag 2 (roze woensdag) - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Cees Duuren - WaarBenJij.nu

Dag 2 (roze woensdag)

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

16 Juli 2014 | Nederland, Nijmegen

Vandaag was het weer vroeg dag, lijkt wel werken. Om 5 uur gaat de wekker en de start vandaag was om 5.37 uur. De route voor de tweede dag gaat van Nijmegen via Alverna, Wijchen, Balgoij, Niftrik, Wijchen, Beuningen, Weurt en weer terug naar Nijmegen. De totale afstand van deze tweede dag is 38,9 km en staat bekend als roze woensdag.
Ondanks de moeilijke doorstroming, veel smalle wegen, met zoveel lopers is het goed vertoeven in deze omgeving. Vooral Alverna, Wijchen, Beuningen en het waterkwartier in Nijmegen geven alles om de lopers op te kikkeren met veel gezelligheid en muziek. Persoonlijk ging het vandaag wederom prima, tot 15 km voor de finish. Een stuk van de hak van de linkerschoen was plots verdwenen, waardoor ik niet recht meer op die schoen kon lopen. Door het verkrampt lopen heb ik lichte problemen opgelopen aan mijn hak en achillespees. Meteen na mijn finish om 13.00 uur heb ik de schoenen weggebracht naar een schoenmaker welke bereid was om direct beide schoenen (gelijk loopvlak) te repareren. Ook ben ik vanavond even langs de sportmassage geweest om een en ander te checken. Gelukkig is er niets ernstigs aan de hand (voet) maar moet ik nu wel een tijd in een ijskoud bad zitten met mijn voet. Hopelijk ga ik hier morgen weinig last van ondervinden want het wordt een redelijk zware dag met de heuvels en de warmte. Op naar dag 3.

  • 16 Juli 2014 - 20:37

    Petra:

    Goed gedaan hoor! Handig teiltje van mijn moeder he, voor de voetjes! En morgen staat de schoenmaker in Groesbeek, daar woont hij. Wel heel aardig van hem dat hij alles uit zijn handen heeft laten vallen om jouw schoenen te maken.. Op naar dag 3, de heuvels op!

  • 16 Juli 2014 - 20:45

    Edith:

    En een voetmassage van Petra?!?!? Succes morgen!

  • 16 Juli 2014 - 22:32

    Saskia:

    Hoi Cees, we zaten aan de Waalkade, maar weer niet op tijd om jou langs te zien komen. Je gaat wel snel zeg!! Mooi zo, en dat gedoe met die hak is vast een kleinigheidje, daar loop jij wel doorheen!! Succes met de heuvels. Groetjes fam. H.

  • 16 Juli 2014 - 22:48

    Hans:

    Nou Cees, scheef lopen en toch finishen knappe prestatie. De donderdag is de lastigste dag, zet hem op.
    Ik zie dat Jan ook al twijfelt om nog eens te lopen, wel eerst afspreken dat er geen scheten gelaten mogen worden in de tent.

  • 16 Juli 2014 - 23:03

    Lorna:

    Ha Cees, al bij gekomen van deze 2de dag? Jij slaapt ws al en dat is maar goed ook morgen staat een zware dag te wachten mede door de warmte.......
    Succes morgen.

    Gr Mark en Lorna

  • 16 Juli 2014 - 23:38

    Asjemenou:

    De 3e dag; de zevenheuvelentocht dus. Wel fijn als je deze met goed schoeisel kan belopen!
    Hoe krijg je het voor elkaar dat je hak van je schoen los raakt?! Wandelschoenen hebben toch geen gescheiden zool/hak? Of liep je er de laatste 15 km. als een "halve zool" bij?! :-))

    Hoe dan ook, veel succes morgen.

  • 17 Juli 2014 - 07:08

    John Hoveling:

    Op de helft, hopelijk blijf je goed doorlopen met je aangepaste schoen. Heuvelentocht is niet het makkelijkste, lijkt me heavy, maar jou kennende sleep je je daar goed doorheen. Cees succes en geniet van het uitzicht. John

  • 17 Juli 2014 - 07:11

    Jos:

    Hoi Cees,

    Goedkope wandelschoenen zeker?
    Tip, neem een tube montage kit mee!!

    Veel succes met de 7 heuvelen en veel drinken(water)!

    groet

    jos

  • 17 Juli 2014 - 09:43

    Eveline :

    Hoi Cees,

    Vandaag maar een "hakje" erbij op de zevenheuvelen route!

    Veel succes, groeten, Eveline.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Cees

Ceesies4DaagseBlog

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 3643

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: